Des de l'1 de desembre de 2020 fins el 15 de gener de 2021 al Passadís del Pont del CID-CSIC s'ha situat l'exposición Mirades emmascarades. Un seguit de fotos de part del personal del Centre amb mascareta, tal i com ens hem de veure entre nosaltres per les mesures de protecció contra la Covid-19. Lluís Fajarí, Gerent del CID, torna a agafar la seva càmera fotogràfica per donar un caire artístic a allò que ès quotidià. Com a pròleg a triat el poema "Joc de mirades" de Jordi Abellan Deu. . |
En el Passadís del Pont del CID-CSIC se ha situado la exposición #CineCienciaCID, una pequeña selección de carteles de películas, así como el código QR para su visionado online, relacionadas con la ciencia y la investigación. Podéis participar proponiendo vuestra "película de ciencia" preferida en el panel situado al lado o compartiendo las impresiones tuiteando en el hashtag #CineCienciaCID. #CineCienciaCID es una iniciativa del equipo de Comunicación del CID, Ana Sotres y Alberto Vílchez, y de Fernando del Blanco Rodríguez, responsable de la Biblioteca CID. |
El Gerent del CID, Lluís Fajarí, exposa unes quantes de les seves fotografies al passadís del Pont dins el mateix CID. Aquesta exposició romandrà durant un mes i mig. Forma, textura, natura, és un recull de fotografies de temàtiques diverses, però que tenen en comú la visió en detall de fragments d'un entorn proper, natural i fins i tot quotidià, que ens podem trobar en qualsevol moment. Fragments de vida trets de context, que adquireixen en sí mateixos una nova dimensió, ja per la pròpia forma, la característica de la matèria o la impressió que ens provoquin, que aporten en si mateixes una nova percepció de bellesa o sensacions, on cada observador pot interpretar i afegir-hi la seva.
|
La instal·lació conté dotze rellotges que marquen l'hora de dotze ciutats de diferents parts del món que presenten problemes de pol·lució ambiental. El projecte proposa una reflexió en torn al volumen de contaminació al que estem sotmesos els ciutadans i esbossa el desenllaç alegòric al que ens abocaria no comprendre la magnitut de aquest risc. Cadascú dels rellotges continuarà girant mentrestant les seves agulles siguin capaces de superar la resistència creixent i incessant de la substància estranya que les entorpeixen. Les nostres ciutats podran continuar fent girar les seves agulles? Per quant de temps? |
El 23 de abril es va inaugurar l'exposició de fotografies "There is a light that never goes out" de Silvia Panarello, Predoctoral Researcher a l'Institut de Química Avançada de Catalunya (IQAC). Les fotografies són el dia a dia de la seva feina. Així com la química deu ser el dia a dia de la seva vida. El títol de l'exposició està basat en una cançó. Pel que Silvia proposa que us trobeu lliures d'associar el títol d'altres cançons o una part de la lletra a la foto us ho inspiri. Retuladors i post-its estan disponibles al costat de les fotos. També és possible afegir-hi més d'una cançó a la mateixa foto, sigui quin sigui l'idioma o el gènere musical. |
Enric Masó ens presenta aquest cop la seva obra més recent amb un nou tema: "El meu món artístic sobre paper". D’aquesta manera podrem fer una passejada virtual per als 7 panells que componen el passadís artístic anomenat "Passadís del Pont". |
Avançament del que tindrem a la segona edició de l'exposició Post-Llibres. El col·lectiu 4-Elements torna amb noves obres dins l'embogidora creativitat del moment i arran de l'èxit de la primera edició. |
La Biblioteca del CID-CSIC va acullir la inauguració de l'exposició "Fotografies i càmeres pinhole" el divendres 20 d'abril de 2018 a càrrec de l'autor i company Jesús Joglar (IQAC-CSIC) que va fer una explicació d'aquesta tècnica fotogràfica, ens va mostrar algunes de les seves càmeres pinhole, i seguidament vam poder veure les fotografies obtingudes amb aquesta tècnica que resten exposades al passadís del pont, al costat de la Sala d'Actes.
|
La instal·lació “conTIMEminació” i el montaje “Toximan”, van ser desanvolupades per l'artista Francisco Martínez Gómez (els seus companys del CID el coneixem com a Paco), i es van configurar com a un desanvolupament artístic de vàries de les àrees d'investigació del CID: medi ambient, contaminació de l'aire i de l'aigua, etc. |
Dins la programació del 50è aniversari del CID, es va convocar el concurs de fotografia científica FotoCeIDe que pretenia, a través de la fotografia, mostrar una visió artística i estètica de l’activitat científica quotidiana del conjunt de les persones que integren els instituts i serveis del centre i la divulgació del treball que es realitza. I fruit d'aquest concurs va esdevenir l'exposició i més endevant l'ús de les fotogràfies en diferents àmbits. |
Les peces de “Pre-Llibres” constitueixen el revers discursiu de “Post-Llibres, Neo-Llibres, No Llibres” i profunditzen en la reflexió que els artistes realitzen en torn a la comunicació enmarcant-la, a més, en la seva trascendència espiritual, en la necessitat ancestral de l'esser humà de trascendir i de cecar explicació al món a través de la seva interacció amb la divinitat i de la configuració de mites, de llegendes i de cosmogonies. |
El qüestionament que realitzen els artistes aborda com es relaciona l'objecte i el concepte “llibre” amb d'altres objectes, amb altres simbologies, i juga amb la seva desubicació i recol·locació dins entorns discursius autorreferencials (a les pròpies prestatgeries) on és possible “llegir i rellegir l'objecte” per a desmotllar-lo i establir un marc de reflexió sobre el present, el passat i el futur de les biblioteques científiques. |
Una mostra basada en les làmines de l'obra de José María López Piñero, editada i publicada pel CSIC, en la que es van poder contemplar alguns dels treballs més representatius que han il·lustrat el progrés de la ciència del món hispànic des del segle XV fins hores d'ara. |